Alla specifika leveranstider är angivna på de enskilda produktsidorna. Observera alla angivna leveranstider är preliminära och kan variera beroende på leveranssätt, mottagaradress, lagersaldo hos våra leverantörer och aktuella helgdagar. Vid beställning av flera artiklar samfraktas dessa som standard vilket innebär att leveranstiden påverkas av leveranstiden hos alla ingående artiklar i ordern.
Expressleverans gäller endast utvalda produkter med en leveranstid på 1-2 arbetsdagar. Vi skickar ut din order samma dag om du beställer innan kl. 14:00 på vardagar (mån-fre) och beställningar efter kl. 14:00 skickas nästa vardag. Leveranstider på 1-2 arbetsdagar gäller inte områden med begränsade utkörningsdatum. Best Butiker AB ansvarar endast för att produkten skickas ut med fraktfirman från vårt lager samma dag eller dagen efter att beställning görs.
Obs! Vi samfraktar i största mån våra leveranser, dvs. beställer du flera artiklar med varierande leveranstider justeras leveranstiden utifrån artikel med längst angiven leveranstid.
Obs! Vi reserverar oss för slutförsäljning och vi friskriver oss från alla krav gällande ersättning till kunden i relation till eventuella leveransförseningar.
Om vi inte kan leverera inom avtalad tid så kontaktar vi dig om anledningen till förseningen och upplyser om en ny leveranstidpunkt. Om leveranstiden inte är inom skälig tid har du som konsument rätt att häva köpet. Detta gäller även beställningsvaror.
Best Butiker AB ansvarar för transporten till kunden. Detta innefattar om varan blir skadad eller kommer bort under transporten. Vid eventuella returer, som inte beror på felaktigheter till följd av Best Butiker AB agerande, står kunden för transportkostnader samt transportrisker.
Vid varumottagning ska varorna inspekteras noggrant av kunden innan leveransen kvitteras eller hämtas ut hos ombud. Om några skador syns på emballage eller på varan vid mottagandet ska detta noteras på fraktsedeln innan mottagaren kvitterar fraktsedeln. Speditören ställer inte av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs. När ni som kund har hämtat ut varan har ni godkänt varan. Därför är det viktigt att du inspekterar dina produkter noggrant, både utanpå och inuti, direkt när du har tagit emot dem, helst gärna på plats för att direkt kunna reklamera dessa eller välja att inte ta emot varan hos ombudet. Be chauffören alt ombudet notera skadan. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och varan kan besiktas vid handläggning av skadeärendet.
Om emballaget är oskadat, ska du innan användning kontrollera att du fått en felfri produkt genom att titta på följande:
Stämmer produkten med din beställning i fråga om mönster, storlek, klass och kvantitet?
Finns det några fabrikationsfel?
OBS! Du ansvarar för transportrisken vid returfrakt, risken innefattar bland annat skador eller om försändelsen kommer bort under frakt.
En eventuell synlig fraktskada ska anmälas direkt till transportören och till Best Butiker AB enligt ovan stycke och det skadade godset ska behållas tills kundtjänst meddelar kund!
Transportskada som inte är synlig utan uppackning ska anmälas omgående till kundtjänst efter ankomst för att reklamation ska behandlas av transportör. Dvs. detta avser transportskador som inte varit möjliga att upptäcka vid mottagandet av produkten. Transportskador anmälda 3 dagar efter mottagandet godkänns inte. Använd inte fraktskadade produkter utan kontakta oss direkt. Vid fraktskada på produkten, bifoga bilder på skadan och emballaget i din anmälan.
Best Butiker AB frånskriver sig alla krav på ytterligare ersättning från kund till följd av transportskador eller skadade produkter, vi rekommenderar dig alltid att vänta med att boka eventuell fackman för installation av din produkt tills dess att du tagit emot produkten och kunnat kontrollera att den är oskadad.